21 lipca 2017

Ból krzyża – kilka porad, by tego uniknąć.

Ból pleców w dolnym odcinku to bardzo częsty problem, który może mieć wpływ na naszą pracę, rodzinę, ale również uprawianie sportu. Nie ma konkretnego lekarstwa na tę dolegliwość, ale istnieją pewne kroki które można podjąć by zminimalizować te objawy pochodzące z dolnego odcinka pleców.

Po pierwsze nie wolno się garbić. Ponieważ to właśnie przez nieprawidłową postawę ciała mogą występować dolegliwości bólowe. Kształt w jaki ustawiają się plecy gdy pozostajesz zgarbiony może spowodować nadmierny nacisk na stawy, mięśnie i krążki międzykręgowe, zwane potocznie dyskami, powodując ból. By uniknąć dolegliwości bólowych trzeba strać się wyrobić sobie nawyk siedzenia z prawidłową postawą i utrzymać tę pozycję przez cały czas, aby pomóc zmniejszyć lub nawet wyeliminować ból kręgosłupa.

Po drugie nie powinno unikać się ćwiczeń. Gdy zaczynamy swoją aktywność fizyczną ćwiczenia mogą powodować ból. Jednak wiele badań wskazuje na to, że bardzo korzystnie wpływają one na bóle krzyża różnego rodzaju. Ćwiczenia powodują, że utrzymanie prawidłowej postawy stanie się nawykiem.

Nie należy również czekać aż ból zniknie samoistne – jeśli ból pleców utrzymuje się dłużej niż tydzień lub dwa koniecznie należy zgłosić się do lekarza lub fizjoterapeuty. Im wcześniej zacznie się leczenie tym większe są szanse na odzyskanie zdrowia i powrót do normalnego funkcjonowania.