18 lutego 2017

Ćwiczenia rozciągające, a fizjoterapia.

Dbanie o kondycję swoich stawów, mięśni oraz wykonywanie ćwiczeń rozciągających to ważne elementy wspomagania treningu i profilaktyki. Te elementy pomagają również łagodzić skutki różnorakich przeciążeń. Ćwiczenia rozciągające to bardzo ważny składnik w fizjoterapii.

Dzisiaj stało się bardzo modne szukanie wszelkich aktywności fizycznych. Takich, które możemy wykonywać samodzielnie, wtedy kiedy mamy na to czas. Jogging to jedno z ćwiczeń fizycznych bardzo popularnych w tym czasie.

Bieganie jest o tyle dobre, że można to robić praktycznie wszędzie i o każdej porze. Nie wymaga to również żadnego sprzętu, ani wielkich nakładów finansowych co jest niewątpliwie bardzo dużym plusem. W szkole uczono nas, że zanim rozpoczniemy jakąkolwiek aktywność fizyczną to przed jej zaczęciem powinniśmy się dobrze rozgrzać. Pozwoli to uniknąć kontuzji. Gdy już skończymy biegać, to… No właśnie co wtedy? W tym momencie powinna nastąpić najczęściej zapominana część treningu, czyli rozciąganie.

Jeśli są osoby, które pamiętają o strechingu, to czy wiedzą one jak to prawidłowo robić?

Podamy wam kilka wskazówek, by bezpiecznie się porozciągać.

  • Przed rozpoczęciem przeczytaj/obejrzyj dokładnie sposób wykonania ćwiczenia
  • Zwróć uwagę na pozycję do wykonywania ćwiczenia
  • Bardzo ważne jest ułożenie całego ciała, a nie tylko rozciąganej części
  • Poświęć trochę czasu na nauczenie się pozycji, a dopiero potem wykonaj dany ruch
  • Nie ciągnij na siłę – ważne jest uczucie rozciągnięcia, które nie sprawia bólu
  • Pośpiech nie jest wskazany – ćwiczenia te należy wykonywać powoli i dokładnie
  • Potrzymaj pozycję przez dłuższy czas, aby dać mięśniom czas na rozluźnienie napięcia i rozciągnięcie się

Dzisiaj, kiedy to jesteśmy przez większość dnia przykurczeni od siedzenia przy komputerze, czy przy biurku nasze mięśnie niestety cierpią. Dlatego warto jest o nie zadbać poprzez 30 minutową aktywność fizyczną, którą może być na przykład rozciąganie.