29 października 2017

Sporty zimowe, a urazy kregosłupa.

Zaleca się aktywność fizyczną przez cały rok. gdyż wpływa ona nie tylko na samopoczucie, ale również na prawidłowe funkcjonowanie naszego kręgosłupa. Jednak niesie to za sobą pewne zagrożenia – ryzyko obrażeń w szczególności podczas uprawiania sportów zimowych. Nie oznacza to, że ze względów bezpieczeństwa powinniśmy zrezygnować z przyjemności podczas uprawiania tego sportu.

Warto pamiętać o kilku wskazówkach, które pomogą zminimalizować ryzyko urazu.

Narciarstwo zjazdowe, snowboard, skutery śnieżne, hokej, łyżwiarstwo. Wszystkie te sporty wiążą się z dużymi prędkościami, niespodziewanymi przeszkodami oraz upadkami, co wiąże się z ryzykiem poważnego urazu. Jedne z poważniejszych urazów mogą nastąpić w przypadku zderzenia się z inną osobą. Głównie narażone są na to ryzyko: głowa, szyja oraz plecy. dlatego właśnie tak istotnym elementem ubioru jest kask.

Ryzyko obrażeń jest możliwe do zminimalizowania poprzez rozsądną jazdę, odpowiednią do naszych umiejętności. Powinniśmy być czujni i ostrożni, ale i również powinniśmy obserwować i starać się przewidywać działania innych osób znajdujących się na stoku.

Bardzo istotne jest przygotowanie do nadchodzącego sezonu zimowego. Można to uczynić poprzez trening mięśni grzbietu, brzucha, pośladków oraz kończyn dolnych. Zapewni to nam odpowiednie przygotowanie ciała do wysiłku oraz zwiększy bezpieczeństwo podczas nieplanowanego zderzenia czy też upadku. Odpowiednio wytrenowane mięśnie zapewnią również optymalne skoordynowanie ruchów, utrzymanie balansu oraz stabilizację ciała.